یزدی ها بیان داخل

ساخت وبلاگ

به گزارش یزدی نیوزمعاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان یزد گفت: کوتاه سازی مسیر صدور مجوزها و استعلام ها و تسهیل سرمایه گذاری در بخش سرمایه گذاری از مهمترین مطالبه های این اداره کل است.

محمدرضا نصیری گفت: این اداره کل برای استقرار و ایجاد تأسیسات گردشگری در استان تمهیدات لازم برای کوتاه سازی فرآیند سرمایه گذاری را دنبال می کند.
وی ایجاد تعامل بین بخش های دولتی وخصوصی را از تمهیدات این اداره کل عنوان و اظهار کرد: توسعه سرمایه گذاری همچون اشتغال زایی و رونق اقتصادی برای مردم و کشور تاثیر مثبتی دارد.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان یزد یادآور شد: خوشبختانه تلاش های موثری برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در یکسال گذشته صورت گرفته است و در حال حاضر بیش از 150طرح از سوی بخش خصوصی در حال اجراست.
نصیری اولویت ایجاد تأسیسات گردشگری در استان را بحث اقامت و ایجاد هتل های چهار و پنج ستاره ذکر کرد که در شهرستان های یزد، اردکان و میبد به صورت خاص و در مابقی شهرستانها با ظرفیت کم تر در حال پیگیری است و برای اجرایی شدن این بخش از توسعه و ایجاد اقامتگاههای بوم گردی بهره خواهیم برد.
این مسئول افزود: استفاده و بهره برداری از ظرفیت و پتانسیل بناهای تاریخی استان به ویژه خانه های تاریخی و تبدیل به هتل بوتیک از دیگر رویکردهای معاونت سرمایه گذاری در جذب مشارکت بخش خصوصی است.
معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی این اداره کل وجود کویرهای استان را یک ظرفیت بالقوه و مهم در استان دانست که در شهرستانهای یزد، اردکان، اشکذر، بافق و بخش هایی از ابرکوه وجود دارد و طی سالیان گذشته بهره برداری در این بخش صورت نگرفته است.
نصیری جلب اعتماد سرمایه گذاران را از مهمترین برنامه های این معاونت عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاران باید مطمئن شوند که مسئولان همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا برگشت سرمایه تضمین شود.
وی اظهار داشت: ارائه پیشنهادها و تلاش برای اصلاح قوانین و مقررات، فراهم کردن سیاست های تشویقی و کمک های فنی و اعتباری نیز از دیگر اولویت های کاری این معاونت است.
یزد به عنوان دومین شهر تاریخی و نخستین شهر خشتی جهان و یکی اضلاع مثلث گردشگری در کنار اصفهان و فارس در مرکز ایران مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.
به گفته مسئولان و براساس آمار در طول سه سال گذشته گردشگری بطور میانگین، سالانه شاهد رشد 80 درصدی حضور گردشگران خارجی در استان بوده ایم و در واقع حدود سه برابر و ر برخی از فصول سال تا پنج برابر و همین امر نیازمند توقیت زیرساخت ها و افزایش اماکن اقامتی و هتل هاست.
این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.

منبع: ایرنا

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 184 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:28

به گزارش یزدی نیوزمعاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: با هدف تشویق در راستای اشاعه فرایض دینی فرزندان کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی یزد طی مراسمی ۲۰۰ روزه‌اولی تجلیل می‌شوند.

به گزارش «تابناک یزد»،کمال خواجه‌پور، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یزد اظهار کرد: طرح تشویق فرزندان کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که برای نخستین بار روزه را به صورت واجب و کامل می‌گیرند و به عنوان روزه اولی تلقی می‌شوند اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: این طرح با هدف تشویق در راستای اشاعه فرایض دینی و اجرای احکام الهی اجرایی و با برگزاری مراسم باشکوهی شامل سخنرانی، تقدیم جوایز، برگزاری نماز جماعت و صرف افطاری همراه خواهد بود.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یزد خاطرنشان‌ کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این مراسم میزبان بیش از ۲۰۰ روزه‌اولی خواهد بود.

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 154 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:28

به گزارش یزدی نیوزمعاون محیط زیست استان یزد گفت: صد راس آهو در اولین مرکز تکثیر و پرورش آهوی کشور نگهداری می شود .
اکبری افزود:در این مرکزعلاوه بر آهو مارال ، قوچ و میش ، کل و بز و  جبیر هم پرورش داده می شود.
وی گفت : واکسیناسیون به موقع ، زاد ولد ،تلفات و ورود و خروج با مجوز قبلی از محیط زیست علت موفقیت مرکز طرح تکثیر و پرورش آهو در کشور شده است .
معاون محیط زیست استان یزد افزود: از ابتدای امسال گردشگران زیادی برای دیدن این حیوانات زیبا به بزرگترین مرکزتکثیر وپرورش آهو واقع در مهریزیزد مراجعه کردند.
اولین  مرکز  از سال 86 فعالیت خود را با سیزده راس آهو دراستان یزد آغاز کرد .

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 151 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:28

به گزارش یزدی نیوزمعاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد از تلاش برای ورود یزد به جمع 10 دانشگاه برتر کشور خبر داد.

 قاسم برید لقمانی در نشستی خبری در پردیس آزادی دانشگاه یزد با اشاره به اینکه سیاست اصلی دانشگاه یزد، قرار گرفتن در بین 10 دانشگاه برتر کشور است، اظهار داشت: مجموعه دانشگاه در تلاش هستند تا در یک دوره چهار ساله به این سیاست تعیین شده دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: برای دستیابی به این هدف لازم است در زمینه‌های مختلف آموزشی و رفاهی جوانب کار فراهم شود و به یک اقدام همه‌جانبه مثمرثمر دست بزنیم.

برید لقمانی خاطرنشان کرد: در نخستین گام لازم است برای جذب استعدادهای درخشان در مقاطع مختلف تحصیلی اقدام شود که در این راستا آیین‌نامه‌های خوبی تنظیم شده و تلاش شده تا دانش‌آموزان نخبه را به دانشگاه یزد جذب کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد یادآور شد: با توجه به اینکه یزد رتبه نخست در کنکور سراسری را داراست، باید بررسی شود که چه تعداد از برترین‌های کنکور سراسری هر سال، دانشگاه یزد را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

وی یکی دیگر از اقدامات برای دستیابی به هدف تعیین شده را جذب اساتید برجسته دانست و افزود: در این دوره با حساسیت هیأت جذب دانشگاه یزد تلاش شده نیروهایی را جذب کنیم که بهترین باشند و بومی بودن اساتید در این راستا در اولویت و اهمیت قرار ندارد.

برید لقمانی همچنین از تلاش برای ارتقاء هرم اعضای هیأت علمی دانشگاه یزد خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر از مجموع 438 عضو هیئت علمی دانشگاه یزد، 25 نفر استاد تمام، 95 نفر دانشیار، 290 نفر استادیار و 28 نفر مربی هستند.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌های برجسته کشور آمار اساتید و دانشیاران بیش از این تعداد است و یزد نیز باید برای رسیدن به جایگاه برتری کشور آمار استاد تمام را افزایش دهد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد ادامه داد: در خارج از استان یزد و حتی خارج از کشور، اساتید برجسته و یزدی‌تبار بسیاری وجود دارند که رایزنی‌هایی برای جذب این افراد انجام شده و حتی برای اساتید خارج از کشور تلاش شده تا از ظرفیت آنها در کارگاه‌های آموزشی‌، سمینارها و ... به صورت مقطعی استفاده شود.

برید لقمانی به روز بودن اساتید دانشگاه و قائل شدن زمان کافی برای حضور در کلاس‌های درس و پاسخگویی به سئوالات دانشجویان عنوان کرد: دسترسی به اساتید در دانشگاه یزد بسیار خوب است.

وی خاطرنشان کرد: یزد در برخی زمینه‌های دیگر نیز در شرایط بسیار خوبی قرار دارد به عنوان نمونه تقویم آموزشی دانشگاه یزد مرتب و منظم است و 16 هفته آموزشی و دو هفته آزمونی به طور کامل در این دانشگاه برگزار می‌شود.

برید لقمانی در مورد آمار دانشجویان دانشگاه یزد نیز اظهار داشت: این دانشگاه حدود 14 هزار دانشجو دارد که از این تعداد 9 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، 4 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 750 نفر در دوره دکتری مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در مقطع کارشناسی 58 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد 112 رشته گرایش و در مقطع دکتر 34 رشته گرایش وجود دارد.

برید لقمانی در مورد میزان جذب دانشجویان در سال تحصیلی 95 ـ 94 نیز اظهار داشت: 2 هزار و 500 دانشجو در مقطع کارشناسی، هزار و 300 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 160 دانشجو نیز در مقطع دکتری وارد دانشگاه یزد شدند.

وی، رتبه فعلی دانشگاه یزد بر اساس ارزیابی ISC را 17 اعلام کرد و افزود: البته در این ارزیابی‌ها بسیاری از آیتم‌ها لحاظ نشده و به نظر می‌رسد دانشگاه یزد در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است.

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 140 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:44

به گزارش یزدی نیوز رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: امسال، شهریه مدارس غیردولتی باتوجه به شرایط جغرافیایی هر منطقه تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.


مرضیه گُرد گفت: سقف شهریه مدارس غیردولتی برای پایه پیش دانشگاهی حداکثر 10 میلیون و 500 هزار تومان، دوره دوم متوسطه 8 میلیون، دوره اول متوسطه 6 میلیون و 900 و برای دوره ابتدایی حداکثر 5 میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

او افزود: اولیای دانش ‌آموزان به پایگاه اینترنتی وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل استان ها برای رویت شهریه مصوب هر مدرسه مراجعه و پس از آن اقدام به ثبت نام و پرداخت شهریه کنند.

خانم گُرد از برخورد با 100 مدرسه متخلف غیردولتی خبر داد و افزود:‌ لغو ابلاغ مدیر مدرسه، تذکر کتبی و توقف کامل فعالیت مدرسه و یا تعلیق فعالیت مدرسه از یک تا سه سال از جمله جرایمی بود که برای این مدارس متخلف در نظر گرفته شده است.

او به تخلفات سال تحصیلی گذشته مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: مدارسی که سال تحصیلی گذشته بیش از شهریه مصوب از اولیاء وجه اخذ کرده بودند شامل افزایش شهریه امسال نشده‌اند و مدیران این مدارس نیز برای سال تحصیلی بعد اجازه فعالیت در مدارس را ندارند.

خانم گُرد تاکید کرد:‌ در قانون جدید، علاوه بر مدیر موسسان مدارس غیردولتی هم پاسخگوی عملکردهای نظارتی در حوزه های آموزشی و پرورشی هستند و ما با اجرای این قانون نظارت بیشتری بر مدارس غیردولتی خواهیم داشت.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی به فعالیت های فوق برنامه مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود:‌ از اولیای دانش آموزان می خواهیم که فعالیت های فوق برنامه مدرسه را به صورت اختیاری و با توجه به توان و ظرفیت دانش‌آموز انتخاب کنند.

شبکه خبر

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 123 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:44

یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: دهان از جمله آلوده ترین قسمت های بدن است که با رشد میکروب های هوازی و غیر هوازی دچار بوی بد می شود.

دکتر شهریار دادیار گفت: عفونت های سینوسی، عفونت بینی و آتروفی مخاط بینی باعث رشد میکروب ها شده و مقدمات بوی بد دهان را فراهم می کند.
وی افزود: به این خاطر است که گفته می شود دستگاه تنفس، با بوی بد دهان رابطه مستقیم داشته و پیگیری مشکلات آن باید جدی گرفته شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به تاثیر گرسنگی در افزایش بوی بد دهان خاطرنشان کرد: گرسنگی سبب ایجاد تغییر در متابولیسم بدن می شود و به دلیل سوختن مواد قندی، فرد با بوی بد دهان مواجه می شود.

دادیار با ارائه راهکارهایی که سبب کاهش بوی بد دهان می شود تصریح کرد: مسواک زدن دائم و رعایت بهداشت می تواند تاثیر زیادی در کاهش بوی بد دهان داشته باشد و در کنار آن، افراد باید از خوردن زیاد مواد غذایی مانند سوسیس و کالباس که سبب ایجاد رفلاکس می شوند، جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: خوردن چای و قوه زیاد نیز می تواند یکی از دلایل بوی بد دهان در افراد باشد.

این متخصص گوش، حلق و بینی در خصوص دلایل احساس طعم فلز در دهان اذعان کرد: عده ای از افراد احساس می کنند دهانشان طعم فلز می دهد، این افراد باید نسبت به سلامت کلیه های خود بررسی هایی را انجام داده و هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش میزان، دادیار تاکید کرد: هنگامی که مواد زائد نتوانند از بدن دفع شوند موجب ایجاد بوی بد در دهان و تغییر طعم مواد غذایی برای فرد می شود.

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 172 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:44

یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: دهان از جمله آلوده ترین قسمت های بدن است که با رشد میکروب های هوازی و غیر هوازی دچار بوی بد می شود.

دکتر شهریار دادیار گفت: عفونت های سینوسی، عفونت بینی و آتروفی مخاط بینی باعث رشد میکروب ها شده و مقدمات بوی بد دهان را فراهم می کند.
وی افزود: به این خاطر است که گفته می شود دستگاه تنفس، با بوی بد دهان رابطه مستقیم داشته و پیگیری مشکلات آن باید جدی گرفته شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به تاثیر گرسنگی در افزایش بوی بد دهان خاطرنشان کرد: گرسنگی سبب ایجاد تغییر در متابولیسم بدن می شود و به دلیل سوختن مواد قندی، فرد با بوی بد دهان مواجه می شود.

دادیار با ارائه راهکارهایی که سبب کاهش بوی بد دهان می شود تصریح کرد: مسواک زدن دائم و رعایت بهداشت می تواند تاثیر زیادی در کاهش بوی بد دهان داشته باشد و در کنار آن، افراد باید از خوردن زیاد مواد غذایی مانند سوسیس و کالباس که سبب ایجاد رفلاکس می شوند، جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: خوردن چای و قوه زیاد نیز می تواند یکی از دلایل بوی بد دهان در افراد باشد.

این متخصص گوش، حلق و بینی در خصوص دلایل احساس طعم فلز در دهان اذعان کرد: عده ای از افراد احساس می کنند دهانشان طعم فلز می دهد، این افراد باید نسبت به سلامت کلیه های خود بررسی هایی را انجام داده و هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش میزان، دادیار تاکید کرد: هنگامی که مواد زائد نتوانند از بدن دفع شوند موجب ایجاد بوی بد در دهان و تغییر طعم مواد غذایی برای فرد می شود.

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 143 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:02

به گزارش یزدی نیوزموزه هنرهای معاصر تهران گنجینه‌ی بزرگی از آثار هنرمندان شاخص هنرهای تجسمی را در اختیار دارد که بخشی از این گنجینه در باغ مجسمه این موزه و در فضای باز محوطه بیرونی نصب شده است. این آثار چون در یک مکان ثابت و در معرض دید رهگذران قرار دارند، نسبت به دیگر آثار گنجینه‌ی موزه شرایط متفاوتی دارند.

مجسمه‌ی ۱۳۸ سانتی‌متری «اسب و سوارکار» ساخته‌ی «مارینو مارینی» یکی از این مجسمه‌هاست. مارینی این مجسمه‌ی برنزی را سال ۱۹۵۳ میلادی ساخت و اکنون یکی از آثار در اختیار موزه هنرهای معاصر به‌شمار می‌رود که در محوطه‌ی بیرونی ساختمان موزه با شکل و شمایل خاص خود، توجه رهگذران را جلب می‌کند.

یکی از ویژگی‌های این اثر حجمی که آن را متمایز می‌کند، حالتی است که مارینی برای «اسب و سوارکار» در نظر گرفته است. اسب حالت ناآرامی دارد و سوارکار با تمام وجود، بدنش را به سمتی دیگر کشیده است. در این مجسمه‌ی برنزی، سرِ اسب و سوارکار هر دو رو به آسمان است و سوارکار دست‌هایش را بلند کرده است، حالتی که جایگاه او را روی اسب متزلزل و نامطمئن جلوه می‌دهد. شاید این‌که گفته می‌شود «مردم بی‌خانمان میلان که در زمان جنگ از فرط استیصال شهر را سوار بر اسب ترک می‌کردند، مهم‌ترین منبع الهام مجسمه‌های مارینی بودند» روی این اثر او هم تأثیر گذاشته است.

«اسب و سوارکار» یکی از قدیمی‌ترین مجسمه‌های محوطه‌ی بیرونی موزه هنرهای معاصر از نظر زمان ساخت است. شاید به همین دلیل است که هنرمندان و کارشناسان درباره لزوم نگهداری درست از آن تأکید دارند. چند سال پیش حمید شانس - مجسمه‌ساز - در گفت‌وگویی اعلام کرد که این اثر، مشکلات ریخته‌گری دارد و در معرض آسیب است. البته همان زمان رییس وقت موزه این موضوع را تکذیب و اعلام کرد که این مجسمه در معرض تخریب و آسیب نیست.

پرویز تناولی - مجسمه‌ساز مطرح ایرانی - در زمان حضورش در ایتالیا، دو سال در آکادمی بررا (Brera) نزد مارینو مارینی آموزش دید. تناولی درباره‌ی این دوره از زندگی‌اش گفته است: «در آن سال‌ها، من در آکادمی میلان درس می‌خواندم و شاگرد مارینو مارینی بودم و کار‌هایم هنوز از تأثیر استادم در نیامده بود و مجسمه‌هایم به سیاق مارینی خشک، منجمد و فارغ از ابزار دست و صورت بود.»

قدرت‌الله عاقلی - مجسمه‌ساز - نیز در یادداشتی درباره‌ی این هنرمند و آثارش نوشته است: «مارینی متولد ۱۹۰۱ در ایتالیا بود. او پس از ثبت‌ نام در رشته‌ی نقاشی آکادمی هنرهای زیبای فلورانس تغییر رشته داد و به مجسمه‌سازی علاقه‌مند شد. جست‌وجوی هنر کهن مردم مدیترانه نقطه‌ی عطفی در تحولات هنری زندگی مارینی به‌شمار می‌آید.

از سال ۱۹۳۶، «سوارکار بر اسب» موضوع مورد علاقه‌ی وی شد. در سوارکاران او می‌توان شیوه‌ی هنری مارینی و نیز تجربه انسانی او را به‌عنوان نمادی از رابطه‌ی میان بشریت و طبیعت یافت. تصویر کهن سوارکار بر اسب، استعاره‌ای است از پیروزی نیروی نمادین و پرقدرت.

مارینی این خصائل را با نیازهای بیانی خود هماهنگ می‌کند و آن را در قالب پیکره‌ای مدرن و نمادی از اضطراب و تراژدی بشری، در می‌آورد. سوارکاران او فرماندهانی پیروز نیستند، بلکه افرادی حقیر - حتی گاهی مثله‌شده‌ - هستند که نمی‌توانند بر مرکب نامطمئن خود استوار شوند.

زمانی که در ایتالیا وارد جنگ شده بود، مارینی و همسرش پس از آن‌که کارگاه مارینی بمباران شد، به لوکارنوی سوئیس پناهنده شدند. جنگ تأثیر عمیقی بر مارینی گذاشت. سواران او مبدل به معلولانی شدند که از مرکب چموش خود سقوط کرده‌اند. مجسمه‌های مارینی پس از جنگ، ظاهری اندوهگین به خود گرفتند. اسب‌ها و سواران که با شکاف‌های عمیق پوشانده شده‌اند، در وضعیتی پرالتهاب پیچ خورده‌اند.

او در ششم آگوست ۱۹۸۰ درگذشت؛ اما سوارکاران او بر فراز جایگاه جاودانه خود، چون هشداری به انسان‌های دوران مدرن ایستاده‌اند و سایه‌های تیره و ناآرام خود را بر میدان‌های شهرهای جهان گسترده‌اند.»

ایسنا

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 125 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 10:47

به گزارش یزدی نیوزطبق آمارهای رسمی منتشر شده ضریب نفوذ سیم‌کارت‌های ‌واگذار شده تلفن همراه در کشور به بالای ۱۹۰ درصد می‌رسد با این وجود بخش قابل توجهی ازاین سیم‌کارت‌ها به دلایل نامعلوم درحالت غیرفعال قرار دارند. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که فضای نامبرینگ در کشورهای مختلف از جمله ثروت‌های ملی به‌شمار می‌رود.

۳۱.۵ درصد سیم‌کارت غیرفعال همراه اول

طبق آمارهای رسمی، تا پایان سال ۱۳۹۴ اپراتور اول ارتباطی کشور یا شرکت همراه اول بیش از ۱۸ میلیون و ۸۱ هزار سیم‌کارت دائمی واگذار کرده که از این میان تعداد سیم‌کارت‌های فعال حدود ۱۴ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۵۰۰ شماره است و مابقی این شماره‌ها در حالت غیرفعال قرار دارند.

در حوزه سیم‌کارت‌های اعتباری نیز همراه اول بالغ بر ۴۵ میلیون و ۴۳۴ هزار سیم‌کارت واگذار کرده که از این تعداد تنها ۲۸ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۵۰۰ شماره در حالت فعال قرار دارند.

بدین ترتیب در مجموع از سوی اپراتور اول ارتباطی کشور حدود ۶۳ میلیون و ۴۸۶ هزار سیم‌کارت دائمی و اعتباری واگذار شده که از این میان کمی بیش از ۴۳ میلیون و ۴۸۵ هزار سیم‌کارت در حال فعال قرار دارند و در شرایطی که ضریب نفوذ سیم‌کارت‌های این اپراتور ۵۵.۲ درصد ارزیابی شده حدود ۶۸.۴۹ درصد از کل شماره‌های واگذار شده این اپراتور در حالت فعال قرار دارند.

طبیعی است که ۳۱.۵ درصد از این سیم‌کارت‌ها یعنی حدود یک سوم آنها نیز در حالت غیرفعال قرار دارند.

بیش از ۶۱ درصد شماره‌های ایرانسل غیرفعال‌اند

اپراتور دوم همراه یا ایرانسل نیز کمتر از یک میلیون سیم‌کارت دائمی واگذار کرده که از میان حدود ۷۴۷ هزار سیم‌کارت واگذار شده کمی بیش از ۳۱۰ هزار شماره یعنی کمتر از نیمی از شماره‌ها در حالت فعال قرار دارند.

همچنین اپراتور دوم بیش از ۷۹ میلیون و ۱۳۶ هزار سیم‌کارت اعتباری واگذار کرده که از این میان تنها ۳۰ میلیون و ۲۳۵ هزار شماره در حالت فعال قرار دارند.

در مجموع نیز این اپراتور حدود ۷۹ میلیون و ۸۸۴ هزار سیم‌کارت واگذار کرده که از این میان تنها کمی بیش از ۳۰ میلیون و ۵۴۶ هزار شماره در حالت فعال قرار داشته و ۶۱.۷۷ درصد از سیم‌کارت‌های این اپراتور در حالت غیرفعال قرار دارند و میزان شماره‌های فعال ایرانسل به ۳۸.۲۳ درصد می‌رسد. ضریب نفوذ این اپراتور در آمارها ۳۸.۷۸ درصد اعلام شده است.

حجم ۷۰ درصدی سیم‌کارت‌های غیرفعال رایتل

اپراتور سوم یا رایتل که چند سالی از فعالیت آن می‌گذرد نیز طی این سال‌ها به واگذاری سه نوع سیم‌کارت پرداخته است. دراین میان سهم رایتل از شماره‌های دائمی رقمی معادل ۱۱۷ هزار و ۴۲۸ سیم‌کارت است که از این تعداد تنها ۳۴ هزار و ۵۲۴ شماره یعنی رقمی حدود یک سوم این شماره‌ها در حالت فعال قرار دارند.

همچنین رایتل تا پایان سال ۱۳۹۴ بیش از شش میلیون و ۲۸۸ هزار سیم‌کارت اعتباری واگذار کرده که از این تعداد تنها حدود یک میلیون و ۸۴۹ هزار شماره در حالت فعال قرار داشته و مابقی آنها یعنی بیش از ۷۰ درصد آنها غیرفعال به‌شمار می‌روند.

در حوزه سیم‌کارت‌های دیتا نیز اپراتور سوم حدود ۵۷۳ هزار شماره واگذار کرده که از این رقم تنها حدود ۱۶۸ هزار و ۵۰۰ شماره در حالت فعال قرار دارند.

در مجموع طی این سال‌ها رایتل حدود شش میلیون و ۹۷۸ هزار و ۵۰۰ سیم‌کارت واگذار کرده که از این میان تعداد خطوط دایری این اپراتور حدود دو میلیون و ۵۲ هزار شماره می‌شود.

بدین ترتیب از کل سیم‌کارت‌های واگذار شده این اپراتور ۲۹.۴ درصد فعال و ۷۰.۶ درصد غیرفعال به‌شمار می‌روند. ضریب نفوذ این اپراتور نیز رقمی معادل ۲.۶ درصد اعلام شده است.

ایسنا

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 131 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 10:47

به گزارش یزدی نیوزمحمد تقی فهیم موضوعی که در سریال «برادر» جواد افشار دست‌مایه‌ قرار گرفته است را قابل دفاع دانست و در عین حال استفاده‌ دربست و مینی‌بوسی بازیگران «کیمیا» در این مجموعه و حضور پررنگ اسپانسر را به عنوان ضعف «برادر» یادآوری کرد.

او گفت: داستانی در «برادر» روایت می‌شود که خلاف بسیاری از قصه‌هایی که این روزها باب شده، قهرمان دارد و قهرمان او، آنقدر قهرمان است که حتی فامیلی‌اش هم »پهلوان» است. داستانی مستقیم و با فراز و فرودهای مشخص. پدری که روی حساب و کتاب‌های دنیوی و اخروی خود حساسیت‌های بسیاری دارد و از قضا فرزندی که با او اختلاف نظر بیشتری دارد، بیشتر به درد او می‌خورد.

این منتقد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس رسانه ایسنا، در ابتدا درباره مجموعه «برادر» جواد افشار با اعتقاد بر اینکه این مجموعه رمضانی برادر «کیمیا»ست، مطرح کرد: به نظر می‌آید جواد افشار در نوع ارائه کارهایش ذائقه مخاطب را به دست آورده است، یعنی می‌تواند به کار فرم و شکل دهد و آن را جمع کند که در حال حاضر مهمترین کار برای رسانه ملی همین است؛ چرا که کارهای بسیاری از افراد به‌نام، ناتمام در تلویزیون مانده است که نتوانسته‌اند آن را جمع و جور کنند. اما اینکه چقدر این نوع کارها و رویکردها منجر به خلق اثر کیفی می‌شود بستگی به عوامل متعدد، از جمله عوامل مدیریتی در تلویزیون دارد.
او سپس بحث مالی را یکی از مهمترین بخش تولید یک مجموعه اثرگذار عنوان کرد و گفت: متأسفانه تلویزیون در حال حاضر در وضعیتی به سر می‌برد که به سمت اتفاق متداول در رسانه‌های دنیا (اسپانسر) رفته است، اما متأسفانه مشکل اینجاست که حضور اسپانسر در رسانه ما همچنان محل مناقشه است.
این منتقد با بیان اینکه کارهای نمایشی در تلویزیون تبدیل به آگهی بازرگانی شده‌اند، توضیح داد: به عنوان مثال در مجموعه «دورهمی» آقای مدیری دیگر خود را موظف کرده است که به عنوان مثال به مخاطب بگوید به فلان شماره پیام دهید. در مجموعه «برادر» نیز همین اتفاق افتاده است و به جای قصه پُر و پیمان و داستان‌های اصلی، اسپانسر به شکلی گل درشت به مخاطب فریاد می‌زند که من را ببینید. متأسفانه ما هنوز فرق بین اسپانسر و آگهی بازرگانی را نمی‌دانیم. آگهی باید متفاوت با شیوه بیان باشد و نوع نریشن‌ها و به کارگیری کلمات کاملا از آیتم‌های نمایشی مجزاست.  متأسفانه سریال‌های ما هم به همین وضع افتاده‌اند و فکر می‌کنیم اگر قرار است اسپانسر وجود داشته باشد، باید به شکل عریان و علنی در مجموعه عنوان شود؛ بنابراین آن چیزی که به کار آسیب زده است این است که مخاطب اصل کار را قبول ندارد و به چشم آگهی آن را می‌بیند.
فهیم در ادامه گفت: گل‌درشت معرفی کردن اسپانسرها از مجموعه سیروس مقدم در سریال معروفش شروع شد و به اینجا رسید.
این منتقد درباره قصه مجموعه «برادر» نیز اظهار کرد: مجموعه «برادر» محتوای به‌روزی دارد که رویکردهایش نسبت به ارزش‌های جامعه درست بوده است، چرا که به هر حال ما در امر اخلاق و زیاده‌طلبی سقوط‌های بسیاری داشته‌ایم؛ بنابراین معتقدم قصه این مجموعه صرف حضور بازیگران «کیمیا» به‌روز است و باعث کهنگی نمی‌شود؛ البته این نقص است که بلافاصله بازیگران مجموعه‌ای که به تازگی از تلویزیون پخش شده است را در مجموعه دیگری به کار بگیریم؛ چرا که ذهنیت مخاطب را خدشه‌دار می‌کند اما کهنگی سریال ارتباطی به بازیگران ندارد. موضوع، بازاری است که درگیر پول اندوزی و چک بازی است و همه این‌ها آفت‌هایی است که در جامعه وجود دارد؛ بنابراین دست‌مایه‌ای که آقای جواد افشار انتخاب کرده است قابل دفاع است و خوب است که سریال‌های بسیاری با این موضوعات بیشتر کار شود.
فهیم در ادامه ضعف دیگر این مجموعه تلویزیونی را استفاده دربست و مینی‌بوسی بازیگران «کیمیا» در مجموعه «برادر» دانست و گفت: استفاده تیمی خوب است اما تیمی که افراد آن پشت دوربین باشند نه جلوی دوربین؛ بنابراین در این مجموعه بخشی از شخصیت‌هایی که بیش از این در «کیمیا» بازی کرده‌ بودند به کار آسیب زدند. بنابراین بحث اسپانسر و بحث بازیگران تکراری در مجموعه «کیمیا» را می‌توان از نقاط ضعف این مجموعه رمضانی عنوان کرد.
او سپس درباره ورود اسپانسرها به مجموعه‌های تلویزیونی اظهار کرد: متأسفانه اسپانسرهای ما در بخش کالاهای مصرفی و وارداتی ورود می‌کنند. اگر یک کارخانه تولیدی بود که اسپانسری ورود می‌کرد، دلمان نمی‌سوخت اما جای سوال است که یک برنج وارداتی این همه پول آگهی را از کجا می‌آورد؟! تلویزیون که قرار است در جهت آسیب‌شناسی حرکت کند و به مردم بابت فریب خوردن هشدار دهد، باید این نکته را در نظر بگیرد که چنین اسپانسرهایی می‌نوانند آسیب‌زننده باشند.

استقبال از مجموعه «دودکش» در آن مقطع زمانی سازندگان را به فکر واداشت تا شخصیت‌های شکل گرفته و دوست‌داشتنی سریال را به یک‌باره رها نکنند و از آنها مانند سریال «پایتخت» در سری‌های بعدی هم بهره ببرند، اما این منتقد درباره‌ی حاصل دودکش که «پادری» شده، معتقد است: اصلی‌ترین مشکل این مجموعه این است که قصه ندارد و از طرفی انرژی همه بازیگران صرف خلق تکیه‌کلام‌ها شده است و به نوعی مهره‌های این مجموعه درست در نخ تسبیح قرار نگرفته‌اند.
او سپس تأکید کرد: تکیه‌کلام‌های بیجا و متداوم منجر به این شده است که مخاطب این عبارات را پس بزند.
فهیم شیرینی مجموعه «پادری» را کشمکش دو بازیگر هومن برق‌نورد و بهنام تشکر عنوان کرد و گفت: تنها شیرینی که این مجموعه دارد کشمکش این دو بازیگر است، اما همین هم در بسیاری مواقع دچار افراط بیش از حد شده است.
او با اعتقاد بر اینکه قصه و داستان «پادری» بسط و گسترش ندارد، یادآور شد: تنها یکسری موقعیت است که این موقعیت‌ها هم به نوعی تحمیل شده است.
او با تأکید بر اینکه آسیب «پادری» به نبود قصه‌ی آن برمی‌گردد، توضیح داد: «پادری» در واقع فاقد قصه، داستان و داستانک است و صرفا همه انرژی گروه صرف خلق تکیه‌کلام‌ها شده است. تکیه‌کلام به عنوان نمکی از کار خوب است آن هم در شرایطی که به اندازه کم از آن استفاده شود در حالی که در این مجموعه استفاده از تکیه‌کلام‌ها تأثیر معکوسی داشته است و در بکارگیری آن‌ها افراط شده است. حتی در ارتباط با کاراکترهای زن در این مجموعه بیش از اندازه از تکیه‌کلام‌ها استفاده شده است و همه این‌ها نشان می‌دهد قصه‌ای در کار نبوده است که پیش برود و کار متکی به چند موقعیت و تکیه‌کلام است.
این منتقد درباره‌ی شخصیت هومن برق‌نورد در مجموعه «پادری» اظهار کرد: هومن برق‌نورد در اجرا بسیار افراط کرده است و تمام انرژی خود را صرف پراندن این تکیه‌کلام‌ها با داد و فریاد می‌کند؛ بنابراین در چنین خانواده‌ای با این شرایط آدمی با این وزن بالا پذیرفتنی نیست که مدام از تکیه‌کلام‌ها استفاده کند.
فهیم در پایان با اشاره به شخصیت بهنام تشکر در مجموعه «پادری» یادآور شد: معمولا در کارهای طنز باید بتوانیم چهره‌های طناز و با ثباتی را خلق کنیم مثل مستربین که بهنام تشکر سعی کرده است از فیگورهای این شخصیت استفاده کند.

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 164 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 10:47

به گزارش یزدی نیوزمعاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۵ درس جدید برای دوره دوم متوسطه طراحی شده است و همچنین به دروس دانش‌آموزان دروس اختیاری مدیریت اقتصادی، طراحی و تولید نیز اضافه می شود.

حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در نشست خبری روز یکشنبه که در سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی برگزار شد، با اشاره به چاپ کتب جدیدالتالیف گفت: کتاب ها از مرحله اعتباربخشی گذشته اند و بخشی از آنها نیز به زیر چاپ رفته است.

وی افزود: امیدواریم تا دهه آخر شهریور کتب درسی آماده توزیع و تحویل به دانش آموزان شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سررشته نظری و فنی و حرفه ای در پایه دهم، ۱۴۰ عنوان کتاب درسی داریم که حجم کتاب ها متناسب با ساعات آموزشی است که به دروس اختصاص داده ایم.

محمدیان ادامه داد: طبق برنامه ریزی در شاخه نظری ۳۵ ساعت در هفته، در شاخه فنی و حرفه ای و کارودانش ۳۵ تا ۴۰ ساعت آموزش در هفته را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در دروسی همانند درس دینی از ابتدایی تا متوسطه ۴۶ ساعت آموزش بوده اما اکنون با یکساعت کاهش به ۴۵ ساعت رسیده است و برخی از اهداف کتاب های دینی در کتاب خانواده و سبک زندگی آورده شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عناوین دروس جدید گفت: ۵ درس جدید در سه سال متوسطه دوره دوم متوسطه طراحی شده است که می توان به انسان و محیط زیست، بهداشت و سلامت، تفکر و سواد رسانه‌ای اشاره کرد.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به دروس اختیاری نیز بیان کرد: دانش آموزان می توانند به صورت اختیاری دروس مدیریت اقتصادی و طراحی و تولید را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: امسال درس آزمایشگاه به صورت جداگانه طراحی می شود و ساعت تربیت بدنی از ۲ ساعت به ۳ ساعت افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برخی بنیادهای بین المللی در حوزه آموزش معلمان وارد شده اند که اقتدام تازه ای نیست و از دهه های قبل نیز این اتفاقات رخ می داد و نهادهای بدون مرز در جهان نیز شکل می گیرند.

محمدیان افزود: پشت پرده نهادهای بدون مرز به بنیادهای مطالعاتی غرب هستند که هر کدام از آنها اهداف خاصی دارند برخی از این بنیادها مانند کارتر است که با تقسیم مسئولیت در زمینه فرهنگ، بهداشت، اقتصاد و آموزش، متخصصان جهان سوم را تربیت کرده و به آنها می گویند در بحث های پژوهشی و تحقیقاتی وارد شوند و دستاورد تحقیقات این افراد، موضوعاتی است که مدنظر بنیادها است. اگر تصور می کنیم بنیاد بین المللی جریان آزاد اطلاعات بدون هیچ چشم داشتی در اختیار ما قرار می دهد تا سطح دانش ایرانیان را بالا ببرد، خیال خام است.

وی تاکید کرد: نهادهای مسئول باید تلاش کنند مجموعه های داخلی و بحث آموزش معلمان فعال شوند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به این موضوع عکس العمل نشان دهند.

محمدیان اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان صاحب کرسی یونسکو است و می تواند کرسی زبان فارسی را نیز طراحی کند.

وی درباره آموزش زبان فارسی نیز بیان کرد: زبان فارسی دارای ظرفیت بالایی است و در ۱۰۰ سال گذشته زبان فارسی، زبان مجموعه بزرگ کشورهای شبه قاره بود.

به گزارش مهر ، معاون وزیر آموزش و پرورش بیان بیان اینکه غربی ها از زمانی که در این کشور سلطه کرده اند، با سیاست کامل زبان خود را گسترش دادند، گفت: اکنون زبان بین المللی ۸۰ درصد مردم دنیا انگلیسی است.

محمدیان تصریح کرد: روش آموزش زبان فارسی به غیرفارسی ها بر اساس روش های قدیمی است و محتوای تولیدشده کمی نیز داریم که باید فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دانشگاه ها و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که کرسی آموزش زبان فارسی را در اختیار دارند، در این رابطه فعال‌تر عمل کنند.

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 160 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 22:46

به گزارش یزدی نیوزرئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه کاهش سود تسهیلات بانکی تا چند روز دیگر محقق می‌شود، گفت: نرخ تورم تا یک‌ماه آینده به مرز تک رقمی می‌رسد.

به گزارش «تابناک یزد»، رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه کاهش سود تسهیلات بانکی تا چند روز دیگر محقق می‌شود، گفت: نرخ تورم تا یک‌ماه آینده به مرز تک رقمی می‌رسد.

 ولی الله سیف گفت: واحدهای تولیدی که کمتر از یک میلیارد تومان بدهی دارند، می توانند بدون پرداخت ۶ درصد جریمه دیرکرد وام‌های خود را برای یک سال تمدید کنند، ضمن اینکه کاهش سود تسهیلات بانکی تا چند روز دیگر محقق می شود و این هم به صنایع کمک خواهد کرد.

رئیس بانک مرکزی اعلام کرد: علاوه بر ۱۶ میلیارد تومانی که قبلا برای کمک به صنایع کوچک و متوسط در نظرگرفته شده است، منابع مالی بیشتری هم در اختیار این واحدها قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه روند کاهنده نرخ تورم همچنان ادامه دارد و در مدت یک تا دو ماه آینده به مرز تک رقمی می رسد، اظهار داشت: براساس منطق اقتصادی، با کاهش نرخ تورم بی تردید نرخ سود بانکی باید کاهش پیدا کند.

به گزارش مهر، سیف ادامه داد : تصمیمی که بانک‌ها برای کاهش ۱۵درصدی سود سپرده بانکی گرفته اند در مسیر برنامه هایی است که بانک مرکزی ترسیم کرده و در عین حال بازار پول با عکس العمل طبیعی خود اهدافی را که بانک مرکزی ترسیم کرده است، محقق خواهد کرد.

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 141 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 22:46

به گزارش یزدی نیوزمعاون پارلمانی رییس جمهور گفت: سند ابلاغی رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی جامع ترین و کارشناسی‌ترین سندی بوده که نه بلند پروازانه است و نه خارج از توان و ظرفیت کشور .

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در ضیافت دور همی فرهیختگان کرمانی مقیم تهران با تشکر از اتاق بازرگانی ایران، رییس اتاق بازرگانی یا به دلیل هماهنگی با دولت، نماینده واقعی بخش خصوصی دانست.

وی گفت: اتاق بازرگانی ایران به همت آقای جلال پور تمام بخش خصوصی ایران را در خدمت اقتصاد مقاومتی  در آورده است.

انصاری از استاندار کرمان به عنوان استاندار پر تلاش ، خلاق و مبتکر یاد کرد و افزود: همه بزرگان کرمانی برای استان قوت قلب هستند مثل آقای جهانگیری، آقای دعایی معلم اخلاق و همچنین وجود آیت الله جعفری که غنیمت بزرگی برای استان کرمان است.

وی به نمایندگان کرمانی منتخب مجلس که در راستای جلب اعتماد مردم توفیق خدمت کسب نمودند، تبریک و از آقای توسرکانی و پور محمدی نیز به واسطه تلاش در جهت توسعه کرمان تشکر کرد و گفت: هم دلی و هم زبانی  و هم گرایی در استان کرمان و در همه بخش ها قابل تقدیر است.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به مسئله آب به عنوان نیاز اصلی استان، ابراز امیدواری کرد: با توجه به پیگیری های استاندار کرمان از زمان خدمتش در استان موضوع تامین آب مطرح و امید است با اجرای طرح همیاران آب به نتیجه مطلوب برسد.

وی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مسئله اقتصاد مقاومتی را برای دولت نسخه شفا بخش اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: سند ابلاغی رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی جامع ترین  و کارشناسی ترین سندی بوده که نه بلند پروازانه است و نه خارج از توان و ظرفیت کشور است.

انصاری این سند را برای استان کرمان مفید دانست و گفت:  استان کرمان پایلوت اقتصاد مقاومتی شده و باید جنبه الگویی برای سراسر کشور باشد و ما امیدواریم تجربیات کرمانیان به سایر نقاط کشور تسری یابد.

وی افزود: اکنون که کشور از پیچ تند تحریم ها و مناقشات هسته ای عبور کرده و در مرحله پسا برجام شرایط ویژه ای به وجود آمده باید وفاق و همدلی را حفظ کرد.

مجید انصاری به اقدامات دولت در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: اقدامات دولت خیلی فراتر از برجام بوده و از جمله می توان به آوار برداری از ویرانه هایی که در اقتصاد کشور وجود داشت اشاره نمود.

وی به بسته منسجم دولت برای رها سازی بانک ها از معوقات و بدهی ها و مطالبات وصول نشده و افزایش قدرت وم دهی بانک ها اشاره کرد و افزود: این بسته دو بار به  مجلس نهم تقدیم شد و متاسفانه مورد تایید مجلس واقع نشد و امیدواریم این پیشنهاد در مجلس دهم در اولویت تصویب قرار گیرد.

این نماینده دولت تدبیر و امید در ادامه سخنانش در خصوص دیپلماسی فعال کشور گفت: برای تجهیز منابع دولت دیپلماسی وسیعی دارد و سفر های اخیر وزیر امور خارجه به کشور های متعدد در همین راستا بوده و مورد اقبال کشورها قرار گرفته و  این نوید را می دهد که در سال جاری بخصوص در نیمه دوم آن شاهد تحرک و تحول اقتصادی بوده و رشد اقتصادی 5 درصد محقق شود.

وی همچنین در خصوص برجام این نکته که متاسفانه رقبا و منتقدان بی انصاف به دولت تهمت های ناروایی می زنند که پس از برجام در کشور کاری انجام نشده را عنوان نمود و گفت: تحولات عظیمی در کشاورزی، کنترل تورم، افزایش صادرات نفت و گاز و پتروشیمی اتفاق افتاده و این در حالی بوده که محرومیت های مالی دولت ادامه داشته است.

انصاری همچنین جریان یاس آفرینی علیه دولت را در راستای اهداف آمریکا و رژیم صیهونیستی دانست و تاکید کرد:کسانی که دلسوز ولایت فقیه هستند بدانند طبق قانون اساسی قوای سه گانه زیر نظر ولایت فقیه فعالیت می کنند و چنانچه ترسیمی ناکارآمد از قوا داشته باشیم فقط به تخریب بنیان ها دامن زده ایم و این به صلاح نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

وی در همین راستا به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص برجام که فرمودند نه زیاد برجام را بزرگ کنید و نه آنقدر کوچک که انگار کاری انجام نشده، اشاره کرد و گفت: برخی رسانه ها متاسفانه این سیاست را همچنان دنبال می کنند که برجام هیچ ثمری برای کشور نداشته است.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری به بحث اشتغال که ملموس در همه خانواده ها و جامعه است و باعث می شود عملکرد دولت در زمینه های دیگر کم رنگ شود اشاره کرد و از استاندار کرمان خواست در چارچوب اقتصاد مقاومتی برای اشتغال زایی حتما با برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه اقدام نماید.

وی اهمیت توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در کنار توسعه اقتصادی حائز اهمیت دانست و بیان کرد: توسعه متوازن در همه زمینه ها و ایجاد امنیت پایدار شرط ضروری و لازم است و باید همزمان اتفاق بیفتد که البته در استان کرمان این توسعه همه جانبه در کنار امنیت پایدار بسیار خوب اتفاق افتاده و باید تقویت و حفظ شود.

انصاری در ادامه به جریان پرداخت های ناسالم که از قبل بوده اشاره کرد و گفت: این دولت برای جلوگیری با این معضل کار ریشه ای و بنیادی انجام داده که تقدیم مجلس خواهد کرد.

وی درپایان ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی و تعامل بین همه ارکان نظام شاهد پیشرفت کرمان باشیم و همچنین از شهردار کرمان خواست که ضمن تاکید بر بافت سنتی و قدیمی به زیباسازی شهر اهمیت ویژه داده و با الگوگیری از استان یزد به عنوان پیشتاز شهرسازی مدرن با تلفیق معماری اسلامی و قدیمی گام های موثری بردارد.

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 162 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 22:46

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نقل و انتقال میلیاردی بازیکنان فوتبال در باشگاه های ورزشی، گفت: امروزه بازیکنان فوتبال با اعداد و ارقام قابل توجهی خرید و فروش می شوند که این موضوع به هیچ عنوان منطبق با آموزه های فرهنگی و دینی کشورمان نیست.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه عرضه و تقاضا در میزان تعیین ارقام نقل و انتقال بازیکنان تاثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: در این راستا شرکت های دولتی یا شبه دولتی از محل منابع خود اعتباراتی را به باشگاه هایی مانند استقلال یا پرسپولیس ارائه می کنند؛ لذا پول بیت المال، هزینه نقل و انتقال میلیاردی بازیکنان فوتبال می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت جدی بر اعتبارات واگذار شده به باشگاه ها شود، افزود: اصولا دولت نباید تیم داری کند لذا در این میان موضوع واگذاری باشگاه ها به بخش خصوصی مطرح می شود.

تابش با اشاره به اینکه در برهه های زمانی مختلف دولت ها با مقاصد سیاسی اقدام به تیم داری کرده اند، ادامه داد: باید باشگاه های ورزشی مانند استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و مردم واگذار شود تا دیگر شائبه پرداخت مبالغ میلیاردی از اعتبارات دولتی به بازیکنان ایجاد نشود.

رییس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به اینکه امروزه باید به ایجاد رونق در اقتصاد ورزش کشورمان به عنوان یک اقتصاد پویا کمک شود، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز باید پیگیر موضوع خصوصی سازی باشگاه‌های ورزشی شود تا پرداخت‌های میلیاردی کنترل شود.

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 145 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 18:03

به گزارش یزدی نیوزعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به انتشار آمار تسلیحات اتمی جهان گفت: جمهوری اسلامی به دلیل منع فتوای مقام معظم رهبری و پشتوانه مردم سالاری دینی هرگز به دنبال جنگ افزارهای هسته ای نبوده است اما کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی بقای خود را در گرو بمب اتمی می دانند.

کمال دهقانی فیروز آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به انتشار آمار جنگ افزارهای هسته ای در جهان گفت: میزان بالای تسلیحات اتمی در وضعیت آشفته جامعه جهانی خطرناک است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی همواره به دنبال توسعه فعالیت های صلح آمیز هسته ای بوده است اما برخی کشورها امنیت خود را در گرو جنگ افزارهای اتمی می دانند.

وی اختلاف دید گاه ایران با کشورهای دیگر را در پشتوانه مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی دانست و گفت: ایران براساس فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی هرگز به دنبال جنگ افزارهای هسته ای نبوده است. در عین حال مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی به عنوان ضامن اقتدار تدافعی ایران همواره امنیت تهران را تامین کرده است.

دهقانی فیروز آبادی با اشاره به آمار تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی گفت: رژیم اشغالگر قدس میزان بالایی از جنگ افزارهای هسته ای را در زرادخانه های خود انبار کرده است و فعالیت های خارج از ان.پی.تی انجام می دهد.

وی با اشاره جنجال های گذشته درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران گفت: بی اعتنایی کشورهای غربی به فعالیت های مشکوک هسته ای رژیم صهیونیستی و گسترش علنی جنگ افزارهای اتمی تل آویو یک رسوایی برای جامعه جهانی است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم اشغالگر قدس گمان می کند که با تکیه بر جنگ افزارهای اتمی و کشتار جمعی توانایی تامین امنیت برای تل آویو را دارد اما در بلند مدت از درون منهدم خواهد شد. آزادی فلسطین اشغالی موضوعی است که در آینده محقق خواهد شد.گفتنی است براساس گزارش مرکز پژوهش‌های صلح استکهلم زرادخانه‌های اتمی جهان در سال جاری میلادی کاهش یافته است اما روند کاهش بسیار کند بوده و 9 قدرت هسته‌ای جهان به ارتقای زرادخانه‌های خود ادامه داده‌اند. براساس گزارش این نهاد بین‌المللی، هیچ کدام از کشورهای مسلح به تسلیحات هسته‌ای در آینده قابل پیش‌بینی از زرادخانه‌های اتمی خود دست نمی‌کشند.   

در گزارش موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم آمده است: در سال 2016، ایالات متحده، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین، هند، پاکستان و کره‌شمالی و رژیم صهیونیستی تقریبا 4120 سلاح هسته‌ای فعال مستقر در اختیار دارند. اگر تمام کلاهک‌های هسته‌ای شمارش شود، این کشورها روی هم حدود 15 هزار 395 سلاح هسته‌ای دارند. میزان این کلاهک‌ها در اوایل سال 2015، 15 هزار و 850 فروند بوده است. نکته اساسی اینجاست که رژیم صهیونیستی حداقل 80 کلاهک اتمی در زرادخانه های خود انبار کرده است ، برخی گزارش ها از رقم چندبرابری آن حکایت دارد.

کارشناسان این نهاد تاکید کردند که شمار کلی تسلیحات اتمی به صورت عمده به دلیل تلاش‌های روسیه و آمریکا کاهش یافته‌ است. این دو کشور مجموعا بیش از 93 درصد تمام تسلیحات هسته‌ای را در اختیار دارند. براساس این گزارش، سرعت کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای همچنان کند است و فرایندهای گسترده اعتدال هسته‌ای در این کشورها وجود دارد. این گزارش تاکید می‌کند: به عنوان نمونه، ایالات متحده قصد دارد 348 میلیارد دلار بین سال‌های 2015 تا 2024 برای حفظ و نگهداری و ارتقای جامع نیروهای هسته‌ای کشورش هزینه کند. برخی از برآوردها حاکی از آن است که برنامه مدرن‌سازی تسلیحات اتمی ایالات متحده احتمالا حدود یک تریلیون دلار در 30 سال آینده هزینه خواهد داشت.

یکی از پژوهشگران این مرکز می‌گوید: روند کاهش نشان می‌دهد که از بین بردن سلاح هسته‌ای در پایان راه خود قرار دارد چرا که هیچ گونه توافق جدید و یا احتمال توافق جدید میان روسیه و آمریکا وجود ندارد. این مرکز اعلام کرد: دو قدرت بزرگ هسته‌ای در جهان 90 درصد سلاح هسته‌ای موجود را در اختیار دارند طوری که آمریکا حدود 7000 کلاهک هسته‌ای و روسیه 7290 کلاهک دارد. هفت قدرت دیگر عبارتند از: انگلیس، فرانسه، چین، هند، پاکستان، اسرائیل و کره شمالی.

به گفته پژوهشگر این مرکز، بسیاری از قدرت‌های هسته‌ای غیرشفاف بوده‌‌اند. این مرکز برآورد کرده که کره شمالی 10 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد. این کشور در سال 2006 نخستین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد با این حال این مرکز قادر به تحقیقات درباره این مساله نیست که آیا پیونگ یانگ می‌تواند سلاح قابل استفاده را تولید یا منتشر کند.

موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم موسوم به "سیپری" (SIPRI) تاکید کرد، چین، هند و پاکستان در حال توسعه ذخایر تسلیحات هسته‌ای و ظرفیت‌های موشکی خود هستند.

این انستیتوی مستقر در استکهلم، نهاد بین‌المللی و مستقل است که در سال 1966 تاسیس شد و عمدتا روی تحقیقات مرتبط با کنترل سلاح، خلع سلاح و درگیری‌ها متمرکز شد.

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 181 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 18:03

به گزارش یزدی نیوزمحمد جواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه بررسی ها برای ترکیب کمیسیون شوراها به پایان رسیده است، اظهار داشت: در مجلس دهم، کمیسیون شوراها 19 عضو دارد.

اعضای این کمیسیون به شرح زیر است:

  1. محمد محمودی شاه‌نشین
  2. محمد رضا صباغیان بافقی
  3. ابوالفضل ابوترابی
  4. عبدالرضا هاشمی‌زایی
  5. پروانه مافی
  6. محمد جواد کولیوند
  7. امیر خجسته
  8. قاسم میرزایی نکو
  9. شهاب‌الدین بی مقدار
  10. محمد آشوری تازیانی
  11. محمد قسیم عثمانی
  12. احمد علی رضا بیگی
  13. سهراب گیلانی
  14. احمد امیر آبادی فراهانی
  15. علی اصغر یوسف نژاد
  16. حمیدرضا کاظمی
  17. اصغر سلیمی
  18. سید مصطفی ذوالقدر

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 169 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 18:03

به گزارش یزدی نیوزظاهرا ماجرای رفتن محمود رضا خاوری از کشور این واهمه را در برخی ایجاد کرده که دیگر متهمان اقتصادی راه خاوری را در پیش نگیرند، از جمله نماینده مردم خمینی شهر که معتقد است هرگونه قرار وثیقه منجر به فرار زنجانی از زندان خواهد شد. جواد ابطحی با توجه به حکم اعدام بابک زنجانی و اظهارات وکیل وی درباره ارائه وثیقه در ازای آزادی‌اش، گفت: از منظر حقوقی تا زمانی که رای این پرونده قطعی نشده می‌توان برای آن قرار وثیقه صادر کرد که البته این مساله بستگی به نظر قاضی پرونده دارد، بنابراین در این زمینه وکیل بابک زنجانی درست می‌گوید. وی در ادامه با اشاره به بازتاب اجتماعی آزادی زنجانی از زندان تصریح کرد: از منظر بازتاب‌های اجتماعی اگر توضیحی درباره صدور قرار وثیقه و آزادی بابک زنجانی ارائه نشود بدون شک این شخص پس از آزادی همچون سایر افراد همتراز خود متواری خواهد شد. ابطحی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما بابک زنجانی آزاد شود متواری خواهد شد یا خیر گفت: بله. نماینده مردم خمینی شهر تاکید کرد: قوه قضائیه باید در موضوع هرگونه درخواست قرار وثیقه برای آزادی بابک زنجانی احتیاط کند چرا که اگر محتاط نباشیم زنجانی فرار می‌کند. این نماینده مجلس در ادامه درباره سرنوشت پرونده بابک زنجانی در دادگاه مذکور گفت: بنده دیدگاهم را در این رابطه در قالب مثالی مطرح می‌کنم؛ در زمان «ماری آنتوانت» ملکه فرانسه که پس از لویی چهاردهم بر سر کار آمد ۳۰۰نفر را به جرم جیب‌بری گردن زدند، این در حالی بود که بیشترین جیب‌بری در آن دوره اتفاق افتاد. بنابراین بنده قصد دارم بگویم، رسیدگی به پرونده زنجانی و اعدام وی آن هم با عجله اقدامی صحیح نیست و ما نباید راه‌های دیگر را ببندیم. ابطحی با بیان اینکه همچنان مشکلاتی در زمینه قانون تجارت و نظام بانکی داریم، گفت: «اگر این مشکلات برطرف نشود بابک زنجانی‌ها همچنان متولد خواهند شد.» در بهمن ۹۳ هم دهدشتی دیگر نماینده مجلس نهم که پیگیر پرونده بابک زنجانی بود گفته بود: «ما با همان مقدورات خودمان و گزارش‌هایی که رسیده بود، موضوع زنجانی را پیگیری‌ کردیم. می‌شود گفت یک ماه قبل از اینکه بانک متعلق به زنجانی تحریم شود، پیش‌بینی لازم صورت گرفته بود؛ یعنی در کمیسیون انرژی پیش‌بینی کردیم روندی که ادامه پیدا کرده خطرناک است. دقیقا زمانی که ما جدی‌تر وارد شدیم، زمانی بود که نخستین قرارداد ایشان به نتیجه نرسید. زنجانی ۱۳- ۱۴ قرارداد بسته بود و بازپرداخت مبالغش حدودا سه، چهارماه بود. از نخستین قراردادی (مذاکراتش از قبل شروع شده بود) که باید پرداخت می‌کرد یکی، دو روز گذشت، ما این را به صراحت مطرح کردیم. فکر می‌کنم یک ماه قبل از تحریم بانکش بود، آن موقع پیش‌بینی کردیم ممکن است اینها بهانه‌ای باشد که بانکش تحریم شود و قبل از اینکه بانک تحریم شود، باید به هر حال اقدامات لازم انجام بگیرد و شاید به این دلیل بود که سیستم‌های امنیتی مقداری بیشتر دقت کردند.» او در پاسخ به این سوال که «یعنی حواس‌ها را به سمت زنجانی بردید؟» پاسخ داد: بله، شاید اگر این کار انجام نمی‌شد، اصلا ایشان می‌رفت خارج کشور و هیچ‌گونه دسترسی هم به ایشان نبود. دهدشتی در همان زمان خبر از ممنوع الخروج کردن بابک زنجانی داد و زمان این موضوع را آذر ماه سال ٩١ اعلام کرد. وی تاکید کرد: اگر این حساسیت ایجاد نمی‌شد، زنجانی پروژه خاوری دو می‌شد.

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 141 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 14:14

به گزارش یزدی نیوزکسانی که روزی کوچک ترین نقدی علیه دولت‌های نهم و دهم را برنمی‌تابیدند و از کاهی کوهی می‌ساختند تا چراغ نشریات اصلاح‌طلب را خاموش کنند و به هنگامی هم که به سر منزل مقصود می‌رسیدند، کف و سوت می‌زدند، این روزها به دنبال توقیف سایت اصولگرای «جهان نیوز»، فریاد وا مصیبتا سر می‌دهند و جامه مدافعان «آزادی بیان » را به تن کرده اند. تیر حملاتشان دولت تدبیر و امید را نشان رفته و آن را متهم به نقض حقوق بشر و بستن دهان مخالفین می‌کنند! به طوری که روز گذشته یکی از سایت‌های اصولگرای دلواپس تمامی اخبار مهم روز خود را به انتشار بیانیه و گفتگوهای متعدد برای حمله به دولت اختصاص داده بود. نکته جالب توجه آنجایی است که یکی از حمله کنندگان به دولت، خود در بحبوحه انتخابات هفتم اسفند ماه بر هم زننده سخنرانی یکی از اصلاح‌طلبان شاخص در ورامین بود اما دیروز در مصاحبه‌ای گفت که :« خفه کردن صدای مطالبه‌گری قاعده فعالیت سیاسی نیست!» دیگر منتقد توقیف «جهان نیوز»، که گفته می‌شود مالک آن نیز هست، اظهار داشت که : «رویکرد دولت برای بستن دهان منتقدان اثر معکوس دارد». این دو مثال تنها مشت هایی از خروارها مصاحبه و یادداشتی است که روز گذشته اصولگرایان انجام دادند. اما در اینجا یک سوال اساسی پیش می‌آید که چرا منتقدانِ بسته شدن جهان نیوز و داعیه داران آزادی بیان، در برابر توقیف روزنامه‌های اصلاح‌طلب در دولت‌های نهم و دهم مهر سکوت بر لبانشان کوبیده بودند و دم بر نمی آوردند؟! و نقل این سخنان چه کمکی می‌تواند به جامعه ایران بنماید و آیا سیاه‌نمایی نیست؟!

*

46 در برابر 7!

سایت اصولگرای جهان نیوز روز چهارشنبه بیست و چهارم خردادماه با تصمیم هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد. فارغ از اینکه نفس توقیف هر رسانه‌ای، حال اصلاح‌طلب باشد یا اصولگرا، امری نکوهیده است حال در هر دولتی که می‌خواهد صورت گیرد. باید توجه داشت حمله‌کنندگان به توقیف جهان نیوز که مدعی آزادی بیان هستند و دولت را به نقض آن متهم می‌کنند، به بیماری فراموشی مبتلا شده اند یا به نفعشان نیست که به یاد بیاورند تنها در 4سال ریاست دولت دهم 46 روزنامه توقیف شد، 106 نشریه تذکر گرفت و 12 رسانه هم لغو امتیاز شد. به طوری که علیرضا ملکیان، اولین معاون مطبوعاتی دولت دهم کمتر از 3 ماه بر صندلی ریاست نشست اما در همان مدت کوتاه هم از تخته کردن درب رسانه‌های منتقد دولت احمدی‌نژاد ممانعت نورزید و 3 تذکر، 3 توقیف و 1 لغو امتیاز دستاورد 3ماه حضورش در مسند قدرت بود. پس از او کسی که بر صندلی معاونت مطبوعاتی دولت احمدی‌نژاد نشست، گربه را همان دم حجله به قتل رسانید چراکه در اولین روز حضور محمد علی رامین در وزارت ارشاد امتیاز یک روزنامه توسط هیئت نظارت لغو شد!پس از این اتفاق رامین آنقدر رسانه‌های اصلاح‌طلب را با تهیه گزارش به رگبار توقیف بست و آنقدر دکمه توقیف را فشرد که این دکمه از کار افتاد و تیرهایش با بهانه و بی بهانه به هر نشریه‌ای که بر روی دکه‌های روزنامه فروشی قرار داشت، اصابت می‌کرد. در زمان مدیریت او در یک‌سال جلوسش بر صندلی ریاست 61 تذکر کتبی، 9 لغو امتیاز و 15 توقیف بود. آخرین معاون 

مطبوعاتی احمدی‌نژاد که در حدود 2 سال بر مسند قدرت بود، نیز اولین روز حضور خود در هیئت نظارت را پر کار به اتمام رسانید چرا که 6روزنامه در آن روز تذکر گرفتند! در زمان ریاست او هم 42 تذکر، 2 لغو مجوز و 17 توقیف صورت 

گرفت. با وجود آنکه خود آقای معاون بر این باور بود که در زمان ریاستش تنها یک روزنامه توقیف شده است. حال آنکه در طول عمر 3ساله دولت یازدهم تنها 5 روزنامه که از قضا 3‌تای آنها اصلاح‌طلب هستند! و یک سایت خبری اصلاح‌طلب هم بسته شد که بعدا رفع توقیف گردید و سایت جهان نیوز هم آخرین سایت توقیف شده در این دولت بود. حتی اگر دولت یازدهم ماراتن وار نیز هر ماه بخواهد تا پایان دولتش یک نشریه را توقیف کند بازهم از رسیدن به رکورد توقیف‌های دولت دهم باز خواهد ماند! 

نکته دیگر، آنکه آیا این مدعیان هیچ از خود پرسیده‌اند یارانه‌های میلیاردی که از ارشاد دولت نهم و دهم دریافت کردند و در برابر آن نشریات اصلاح‌طلب به صورت قطره‌ای از این امتیاز بهره‌بردند خود کمتر از توقیف نیست؟!

*

عاقبت نقد احمدی‌نژاد 

نکته جالب توجه مقایسه دلایل توقیف‌های رسانه‌ها در دولت‌های دهم و یازدهم است. در دولت دهم اگر فردی از روی خیر خواهی دست به نقد دلسوزانه برای دولت می‌زد، باید عطای روزنامه اش را به لقایش می‌بخشید و حداقل 30نفر را راهی خانه هایشان می‌کرد. چراکه نشریه‌اش به دلایلی چون «استفاده از تعابیر اهانت آمیز نسبت به دولت»، «مطالب 

خلاف عفت عمومی»، «پخش شایعات و مطالب خلاف واقع»، «استفاده ابزاری از تصاویر، ترویج خرافات، انتشار اخبار بدون منبع خبری و نشر اکاذیب» و یا «افترا به مقامات و نهادهای کشور» به توقیف مبتلا می‌شد! حال آنکه در دولت تدبیر و امید همان 5روزنامه و 2 سایت توقیف شده به دلایلی چون نقض مصوبه شورای عالی امنیت ملی، توهین به اشخاص و یا توهین به مقدسات، توقیف شده‌اند. از همین روی با اتخاذ نگاهی گذرا می‌توان فهمید که دلیل اصلی تخته شدن درب نشریه‌ای در دولت احمدی‌نژاد انتقاد به دولت بوده اما علت توقیف در دولت روحانی انگشت گذاشتن رسانه‌های مخالف دولت روی موضوعات ملی چون برجام بوده است. به طوری که یکی از این نشریات توقیف شده از برجامی که تمامی سران و بزرگان نظام مهرتایید خود را بر آن زده اند، به عنوان «هولوکاست هسته‌ای» یاد کرده است!

*

بازی سیاسی مدافعان جهان نیوز!

درباره رفتار کسانی که به دلیل توقیف سایت خبری جهان نیوز این روزها مدعی آزادی بیان شده‌اند و بر مبنای همین ادعا بر دولت تدبیر و امید می‌تازند،، محمد صادق جوادی حصار، روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب به خبرنگار « آفتاب یزد» گفت: این آه و فغان و فریادهای حمایت از آزادی بیان این دوستان، تنها یک بازی سیاسی است چرا که این افراد به خوبی بر این موضوع آگاهند که اقدامات هیئت نظارت بر مطبوعات به دولت ارتباطی ندارد چرا که این هیئت مجموعه‌ای است که دولت یک نماینده در آن دارد. باقی اعضای آن از سایر نهادها هستند. بنابراین ضمن اینکه دولت باید به صیانت از حقوق رسانه بپردازد و در جهت حفظ چارچوب‌های آزادی بیان و عقیده عمل کند، برخی از اتفاقات ربطی به دولت ندارد.

وی افزود: درست است که دبیرخانه هیئت نظارت در وزارت ارشاد تشکیل می‌شود ولی وزارت ارشاد اگر قرار بود به مدیریت هیئت نظارت بپردازد و آنچه که از دبیرخانه بیرون می‌آید رای و نظر او باشد، در هر دوره‌ای دولت‌ها می‌توانستند به راحتی مجوز صادر کنند برای طرفداران خودشان و یا اینکه مجوزهای منتقدانشان را باطل کنند البته اگر نماینده دولت با سایر اعضای هیئت نظارت همسو باشند و به یک جناح تعلق داشته باشند، ممکن است چنین اتفاقی بیفتد کمااینکه در دولت قبل این رویداد رخ داد. ترکیب هیئت نظارت و متد مواجهه آنها با تخلفات قانونی تعیین کننده است. ربط دادن این مسئله به دولت بارسیاسی دارد و خود آن افرادی که این اتفاقات را ساماندهی می‌کنند متوجه هستند که دولت یازدهم در توقیف رسانه‌ها بی‌تقصیر است.

ابراز ناراحتی دلواپسان تحسین برانگیز است!

این روزنامه نگار ادامه داد: من برای این ابراز ناراحتی اصولگرایان و دلواپسان به خاطر توقیف یک رسانه، کف می‌زنم و آن را تشویق می‌کنم و به آن‌ها می‌گویم که همواره فریاد سر دهید و از آن دفاع کنید و اگر این توقیف نشریات و رسانه‌ها در دوره هایی که همفکرانتان بر مسند قدرت هستند، اتفاق افتاد دست به اعتراض بزنید و از در انتقاد وارد شوید. 

*

یک بام و دوهوای اصولگرایان!

جوادی حصار خاطر نشان کرد: اما متاسفانه از کارنامه رفتاری این جماعت اصولگرا این‌گونه برمی آید که این افراد تنها از توقیف رسانه‌های همسو با خودشان ناراحت می‌شوند. این افراد به سابقه رفتاری خود توجهی ندارند. رفتارشان مصداق بارز یک بام و دو هواست یعنی وقتی خودشان بر امور مسلط هستند و دولت در اختیار آن‌ها است یا برنامه‌ها و سیاست‌های آن در کشور اجرایی می‌شود، در آن صورت هر صدای مخالفی باید خاموش و هر منتقدی باید ساکت شود و هرنوع مخالفتی، مخالفت با جریان که نه، مخالف با نظام تلقی می‌شود و خودشان را اصل و معادل نظام حساب می‌کنند و اگر انتقاداتی به آنها وارد می‌شود و کسی به آنها بگوید بالای چشمتان ابروست اینگونه نتیجه گیری می‌کنند که کل کائنات به زیر سوال رفته و آن رسانه محکوم به توقیف می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: به‌هرحال ما از رفتارهای گذشته این آقایان در حوزه مطبوعات می‌گذریم اما فراموش نمی کنیم. این دوستان معترض، در آن زمان صدای شان در نیامد که چرا به این صورت مطبوعات را قلع و قمع می‌کنید.

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 158 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 14:14

به گزارش یزدی نیوزتقریبا هیچ. این جمله دوکلمه‌ای بدون ساختار نتیجه بررسی رقبای روحانی درانتخابات سال آتی ریاست‌جمهوری است.

 اصولگریان به دلیل فقدان حزبی واحد یا ستادی برای ائتلاف‌درانتخابات سال ۹۲ با شکاف عظیمی در آن انتخابات حاضر شدند. آنها براین گمان بودند که عدم وجود کاندیدای جدی اصلاح‌طلب درمیان تایید صلاحیت‌شدگان در هرصورت گرودنه پیروزی انتخابات را به سمت آنها می‌چرخاند. لذا تصمیم گرفتند شکاف‌های درونی خود را به مردم سپرده تا شاید قالیباف باگرایشات اصولگرایی و یاسعید جلیلی پیشرو دراندیشه اصولگرایی مورد پذیرش مردم قرار گرفته و با رای مردم به گونه‌ای تسویه حساب درون جناحی در اصولگرایان صورت پذیرد. اما آیت ا... هاشمی پا به میدان گذاشت و با رهبری جریان اصلاحات و قبولاندن روحانی به عنوان یک شخصیت تحول خواه به مردم و اصلاحات رویای شیرین اصولگرایان را هم نقش بر آب کرد و هم تمامی مهرهای اصلی آنها را در انتخابات۹۶ سوزاند. استراتژی‌ای که امروز هم بازتاب آن را شاهد هستیم زیرا کمتر از یک سال به رقابت‌های خرداد ۹۶ باقی مانده است و اصولگرایان هیچ گونه تحرکی در جهت ائتلاف‌های درون تشکیلاتی خود انجام نداده اندو بعید است در مدت باقیمانده هم بتوانند هم تصمیم به رقابت با روحانی بگیرند و هم به اجماع رسیده و ائتلاف کنند. در نتیجه پذیرش شکست از روحانی از هم‌اکنون در میان اصولگرایان شنیده می‌شود.
 
میدان برای روحانی خالی نمی‌ شود؟
 
هر چند برجام دست روحانی را برای پیروزی قاطع در۹۶ کاملا بازگذاشته اما اصولگرایان میدان را برای تحرک روحانی در ۹۶ خالی نخواهند کرد. مشخصا آنها درپرونده هسته‌ای نیز چه در دوران مذاکرات و چه بعد از مرحله اجرایی شدن برجام اجازه ندادند که روحانی از پرونده هسته‌ای زره پیروزی بسازد و تا این لحظه به بهانه اجرا نشدن برخی از تعهدات آمریکا به روحانی می‌تازند. هرچند که بعید است در رقابت با روحانی درسال ۹۶ نیز به زمین هسته‌ای وارد شوند، زیرا به خوبی می‌دانند با وجود کاستی در اجرایی شدن برجام عملکرد روحانی در به نتیجه رسیدن پرونده هسته‌ای رفراندومی در برابر عملکرد آنها درطول مدیریت آنها در پرونده هسته‌ای است.
 
باهنر، جدی‌ترین گزینه؟
 
اصولگرایان برای شکست آرای روحانی احتمالا از مهره‌های سوخته در انتخابات گذشته استفاده نخواهند کرد. احتمالا همه کسانی که روحانی و اصلاح‌طلبان آنها را نقره داغ کردند از یک شخص شناخته شده استفاده خواهند کرد؛ شخصی که اولا در کنار احمدی‌نژاد بود و در دولت دوم وی منتقد وی شد و ثانیا در مقام یک اصولگرای جدی در طول سال‌های گذشته شناخته شده است. لذا احتمالا جدی‌ترین گزینه اصولگرایان باهنر است. در این رابطه«احمد شیرزاد» فعال سیاسی اصلاح‌طلب به«آرمان» گفت: اصولگرایان اگر قصد رقابت با روحانی را داشته باشند حول محور محمدرضا باهنر اجماع خواهند کرد. زیرا او تا به امروز کاندیدای ریاست‌جمهوری نبوده و شکستی در کارنامه خود ندارد. همچنین مهندس باهنر از مشکلات کشور به خوبی آگاه است و تجربه اجرایی بالایی دارد. شیرزاد در این باره توضیح داد: اگر باهنرکاندیدا شوند انتخابات دو قطبی خواهد شد. البته باهنر یک اصولگرای جدی است اما به هیچ‌وجه تندرو نیست و قدرت مدیریت قوی دارد . وی در مقام قیاس باهنر با احمدی‌نژاد گفت: رئیس جمهور شدن باهنر به معنی بحران در معنای دولت های نهم و دهم نیست. اگر چنین انتفاقی بیفتد و باهنر قبول کند که در مقابل روحانی کاندیدا شود فضای انتخابات مانند ۷۶ خواهد شد. دو جناح با تمام قوا رقابت خواهند کرد. در هر صورت شانس روحانی بالاست. زیرا برنامه‌های روحانی دارای بدنه اجتماعی است و باهنر و هر اصولگرای دیگری فاقد این مولفه است. در همین خصوص، محمدنبی‌حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه‌اسلامی، بااشاره به اینکه هنوز در ابتدای کار انتخابات ریاست‌جمهوری هستیم اظهار کرد: با وجود برگزاری جلسات، هنوز درباره موضوعی تصمیم گرفته نشده است. وی افزود: هنوز فرصت کافی درباره انتخابات وجود دارد. درحال حاضر اصولگرایان کم و بیش مشغول بحث و تبادل نظر درباره انتخابات هستند، اما هنوز به هیچ جمع‌بندی راجع به افراد نرسیده‌اند. و در این روزها نقل قول هایی مانند «اصولگرایان بین روحانی و احمدی‌نژاد، روحانی را انتخاب می‌کنند»، « امکان بازگشت به احمدی‌نژاد صفر است»، «اصولگرایان به چاه نخواهند افتاد»، « اگر روحانی در ۹۶ محبوبیت داشته باشد، اصولگرایان مهره اول خود را رو نمی‌کنند» نشان از سرگشتگی این جریان دارد.
 
باهنر: به حزب فراگیر اصولگرایان فکر می‌کنم
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: «برخی پیش از این می‌گفتند می‌خواهم در دولت، مجلس یا جای خاصی فعالیت کنم اما من (باهنر) جایی نمی‌خواهم بروم چراکه معتقدم راه‌حل‌هایی برای این مساله وجود دارد که می‌توان قوا را به همدیگر نزدیک کرد». باهنر با اشاره به اینکه حزب فراگیر چه زمانی شکل خواهد گرفت، افزود: «بنده به متشکل کردن نیروهای اصولگرا تحت عنوان حزب فراگیر یا به عبارتی مجموعه‌ای سیاسی فراتر از جامعه مهندسین یا جبهه پیروان فکر می‌کنم.» وی اضافه کرد: «به اعتقاد بنده رقبای ما هم باید همین فکر را کنند یعنی اصلاح‌طلبان، اصولگرایان، و معتدلین نیز باید خود را در یک حزب فراگیر متشکل کنند.» رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰-۴۰۰ حزب دارای مجوز از سوی وزارت کشور هستند، می‌گوید: «از این تعداد فقط ۴۰، ۵۰ حزب فعال هستند و مابقی آنها فقط مجوز دریافت کرده‌اند.» باهنر یادآوری می‌کند: «۸۰ درصد این احزاب، احزاب کاغذی هستند و هیچ فعالیتی ندارند و فقط ۲۰درصد آنها در زمان انتخابات فعالیت می‌کنند.»
 

منبع: آرمان

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 168 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 14:14

به گزارش یزدی نیوز«حقوق‌های نجومی» در دل فیش‌هایی با رقم‌های 8، ۹ یا ۱۰ رقمی منتشر می‌شود؛ رقم‌هایی که برای مردم غریب است و برای مدیران نشاط‌آور. تعداد فیش‌های منتشره که زیاد می‌شود گلایه‌های مردم هم سیر صعودی می‌گیرد؛ برخی از رکودی می‌گویند که سر سفره‌هایشان آمده و از پول‌هایی حرف می‌زنند که سفره‌های دیگری را رنگین کرده است.

*حقوق‌های نجومی؛ گلایه مردم، نشاط مدیران

گلایه‌ها به راهروهای پارلمان هم می‌رسد؛ مردمی که به خانه ملت آمدند تا بگویند از آنچه بر آنها می‌گذرد، زبان به اعتراض باز می‌کنند و از پول‌هایی سخن به میان می‌آوردند که گاهی می‌تواند زندگی اغلب مردم شهرشان را تکانی بدهد اما نصیب کسانی شده که تنها فرقشان با آنها یک حکم مسئولیت است.

مردم می‌گویند و نمایندگان مجلس می‌شنوند؛ تریبون‌های پارلمان روشن می‌شود و بهارستان‌نشینان به حقوق‌های نجومی اعتراض می‌کنند.

*طرح نمایندگان برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی

در گوشه‌ای دیگر از پارلمان طرحی درحال تدوین است؛ نمایندگان مجلس طرحی را تهیه و تدوین کرده‌اند تا سدی باشد مقابل حقوق‌هایی که سقفی ندارد.

قرار است این طرح فردا (یکشنبه) با قید یک فوریت تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شود تا اولین طرح پارلمان دهم به «حقوق» اختصاص یابد.

*تعیین سقف 10 میلیونی برای حقوق‌ها/ استرداد حقوق‌های نجومی

این طرح دارای 3 محور کلی است که «تعیین سقف 10 میلیون تومانی برای حقوق‌ها»، «استرداد حقوق‌های بیش از سقف تعیین شده» و «اختصاص سهم مازاد حقوق‌های بالای 10 میلیون به افرادی با حقوق کمتر از یک و نیم میلیون و بازنشسته‌های با حقوق کمتر از یک و نیم میلیون» این 3 محور را تشکیل می‌دهند.

عنوان «ساماندهی نظام پرداخت حقوق و مزایا» را بر این طرح نهادند و قرار است در قالب یک ماده واحده با 2 تبصره ارائه شود.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا که از طراحان طرح است، می‌گوید «نمایندگان در طول دوره نمایندگی بارها و بارها درباره پایین بودن حقوق از مردم گلایه‌هایی می‌شنوند؛ باید فکری برای این موضوع کرد»

*مقایسه‌ فیش‌های حقوقی مدیران و کارمندان

وی به ملاقات‌های خود و سایر نمایندکان مجلس با مردم اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: مردم در روزهای اخیر بیشتر درباره حقوقشان مطالبه دارند؛ فیش‌های حقوقی مقامات را که در رسانه‌ها منتشر شده برای ما می‌آورند و می‌گویند چرا فاصله حقوق‌ها اینقد زیاد است.

نماینده آمل در مجلس دهم به طرح مجلس برای تعیین سقف حقوقی اشاره می‌کند و دلیل تهیه چنین طرحی را پاسخ پارلمان به دغدغه مردم توصیف می‌کند.

*خط و نشان پارلمان برای حقوق‌های کلان با طرح «ساماندهی نظام پرداخت حقوق و مزایا»

وی که پیش‌بینی می‌کند طرح یک فوریتی «ساماندهی نظام پرداخت حقوق و مزایا» بیش از 100 امضای وکلای ملت را بگیرد، جزئیات طرح را اینگونه بیان می‌کند «تمامی قوا براساس قانون مدیریت خدمات کشوری عمل می‌کنند، در آنجا که قانون عمومیت دارد شامل همه می‌شود و آنجا که عمومیت ندارد قوانین خاص اجرا می‌شود»

«ما در این طرح به دنبال آن هستیم که دیگر قانون خاصی برای کسی نباشد» یوسفیان‌ملا این را می‌گوید و اضافه می‌کند: باید برای تمام موارد پرداختی قانون مشخصی باشد و نباید شاهد اجرای قوانین خاص برای برخی مدیران باشیم.

نمایند آمل در مجلس در همین زمینه تاکید می‌کند: با این طرح دنبال آن هستیم که قانونی را به تصویب برسانیم که طی آن موارد قانونی شامل همه افراد اعم از مدیر و کارمند بشود، چه آنهایی که با قانونی مدیریت خدمات کشوری حقوق می‌گیرند، چه کسانی که با قوانین خاص حقوقشان را دریافت می‌کنند.

*جزئیات 3 محور طرح ساماندهی حقوق و مزایا

وی به 3 محور اصلی طرح اشاره می‌کند و جزئیات محور اول را اینگونه تشریح می‌کند «طبق این طرح هیچ مقام یا فردی نمی‌تواند در یک ماه بیش از 10 میلیون حقوق دریافت کند، چه قانون خاص و چه قانون مدیریت خدمات کشوری؛ همه مقامات ازجمله دولتمردان، نمایندگان مجلس و افراد مسئول در قوه قضائیه شامل این طرح می‌شوند.»

یوسفیان‌ملا محور دوم طرح را هم اینگونه بیان می‌کند «در این طرح بعد از تعیین سقف برای حقوق‌ و مزایا، بازگرداندن حقوق‌های بالای سقف تعیین شده آمده است»

نماینده مردم آمل در مجلس اضافه می‌کند «در طرح، تاریخ 92.1.1 تعیین شده تا پس از تصویب قانون تمام افرادی که بالاتر از سقف مصوب حقوق گرفته‌اند باید وجوه مازاد را بازگردانند؛ وجوه بازگرداننده شده باید به خزانه واریز شود»

*حقوق‌های نجومی پس از استرداد به کجا می‌رود؟

طبق گفته یوسفیان‌ملا محور سوم طرح هم در صورت تصویب مقرر خواهد کرد که وجوه حاصله از مازاد حقوق بالای سقف تعیین شده به حساب افرادی واریز خواهد شد که مبلغ حقوق آنها کمتر از یک و نیم میلیون تومان است.

وی می‌افزاید که سقف پرداختی به افراد با کمتر از حقوق یک و نیم میلیون تومان شامل بازنشستگان هم خواهد شد و در طرح پیش‌بینی شده که این پرداخت‌ها به بازنشستگان هم تعلق گیرد.

نماینده مردم آمل در مجلس معتقد است در صورتی که طرح روز یکشنبه به هیات رئیسه تحویل داده شود تا حدود 2 یا 3 هفته دیگر در صحن به تصویب خواهد رسید.

ارس

یزدی ها بیان داخل...
ما را در سایت یزدی ها بیان داخل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان yazdiha بازدید : 300 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 11:04